-
22 اسفند 1397, 18:49 #1
تاپيك جامع در مورد سوزن انژكتور
در مورد سوزن انژكتور هر كسي هر اطلاعاتي داره بياد و بنويسه
چندتا سوال هم دارم
1- ميزان پاشش (flow) هر سوزن انژكتور رو از كجا ميشه فهميد؟(تو دفترچه كه ننوشته و تو اينترنت ممكن باشه ولي من مال اسپرو 94 mpfi روهر چي گشتم پيدا نكردم)
2- تعويض سوزن انژكتور ماشين ميتونه باعث افزايش راندمان باشه اما يه شرايطي داره كه مثلا ميزان پاشش سوزن جديد بايد تا يه حدي بيشتر از پاشش سوزن فابريك باشه تا جواب خوبي بده و مثلا ماشين كپ نكنه و يا دود سياه نكنه؟
-
22 اسفند 1397 18:49 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- نوشته
- 1026
-
22 اسفند 1397, 18:49 #2
دوست عزیز میزان پاشش یا بهتر بگم زمان پاشش رو ecu تعیین میکنه نه سوزن
سوزن باید تحت زاویه درستی پاشش کنه که اگه این زاویه خراب بشه باید سوزن رو عوض کرد.ماشین شما اگه دود میکنه سوزنها رو در بیار و سوییچ رو باز کن باید کاملا پودری و بدون نشتی بپاشه وگرنه باید عوضشون کنی.کپ کردن هم مربوط به استپ موتور میشه و تا حدودی هم به پاشش سوزنها ربط داره
-
22 اسفند 1397, 18:49 #3
ولی من ماشینم اصلامشکل نداره و نه کپ میکنه و ....
من در مورد تعویض سوزن انژکتور صحبت دارم
شما درست میگی که پاشش سوزن به دستور ای سی یو هستش ولی سوزن های مختلف با دستور یکسان پاشش از کامپیوتر پاشش متفاوتی دارن من اینو میخوام بدونم که بلاخره همه سوزنها یه عدد ثابتی رو با پاشش یکسان دارن مثل مصرف سوخت که میگن در 100 کیلومتر.
میخوام بدونم پاشش سوزن من چه قدر هست و چه سوزنی رو با چه مقدار پاشش بیشتر میتونم ببندم رو ماشین که جواب بگیرم
در ضمن از این راههای سعی و خطا خوشم نمیاد که حالا اینو ببندببین چی میشه و اگه نشد بیا این یکی رو ببند و ....
منتظر راهنمایی دوستان هستم
-
22 اسفند 1397, 18:50 #4
سوزن ها چند مدل هستن.
بعضی ها از سر بنزین میخورن بعضی ها از بقل.
هر سوزنی یه مقاومتی داره. مثلا 16 اهم یا 4 اهم. اگر ECU ماشین شما برای انژکتور 16 اهمی طراحی شده نمیتونید از انژکتور 4 اهمی استفاده کنید مگر اینکه از مقاوت استفاده کنید.
هر سوزنی برای یه فشار خواصی طراحی شده. مثلا از 30 تا 60 PSI. حجم پاشش سوزنها با هم فرق میکنه. سوزنی که 440cc هست در پهنای پالس مثلا 2.5 میلی ثانیه و فشار 40 PSI آگه 100cc پاشش کنه... سوزنی که 220cc هست در همون پهنای پالس حدود 50cc پاشش میکنه.
سوزن باعث افزایش قدرت نمیشه. اختلاف سوزنها به مقاومتشون و حجم پاشششون و مدل پاشششونه. مثلا بعضی هاشون زاویه پاشش پهن دارم و بعضی ها نازک. شاید این یه خورده باعث افزایش بازدهی بشه.
برای اینکه بدونید حجم پاشش سوزنتون در سیکل عملی 100 درصد چقدر هست باید تست شن. بعضی نمایندگی ها که سوزن رو تمیز میکنن میتونن حجم رو هم اندازه بگیرن.
-
22 اسفند 1397, 18:50 #5
دوده زدن سر یکی از شمعها میتونه به دلیل سوختن یا خرابی سوزن انژکتور اون سیلندر باشه؟
-
22 اسفند 1397, 18:51 #6
نه لزوما به انژکتور مربوط نمیشه میتونه از خرابی خوده شمع یا حتی وایر مربوطه باشه، اگرم مربوط به انژکتور باشه نمیتونه از سوختنش باشه چون دیگه اصلا بنزینی نمیپاشه، شاید از کثیفی و یا گیر کردن اشغال داخلش باشه که میتونی با در اوردن و استارت زدن نحوه پاشش رو نگاه کنی
سوزن جایگزین برای xu7 مدل زیمنسی چیزی هست؟